Už väčšinou dokáže:
• chodiť pospiatky
• prejsť cez kladinu
• podľa vzoru kresliť tvary alebo opísať písmená
• dobre manipulovať s ceruzkou a fixkou
• počítať do dvadsiatich, niektoré aj do sto a poznať hodnotu niektorých mincí
• chápať jednoduché vtipy
• poznať a pomenovať štyri až osem farieb
• povedať, v akom býva meste, kedy má narodeniny a ako sa volajú rodičia
Stravovanie:
• preferuje známe jedlá a surovú zeleninu pred varenou
• často napodobňuje rodičov a odmieta rovnaké jedlá ako oni, preto sa snažte byť pre svoje dieťa príkladom aj v spôsobe stravovania, preferujte pestrú vyváženú stravu pred rýchlym občerstvením, doprajte si pokoj pri stravovaní
Tip:
• podporte jeho kreativitu pracovným materiálom a výtvarnými potrebami. Za výsledky ho chváľte a pyšne ich vystavte po celom byte. Teraz potrebuje povzbudenie a pochvalu dospelých
• stále mu často a pravidelne predčítavajte
• oboznamujte dieťa s inými kultúrami – vyhľadajte spolu v knižnici či na internete napríklad typické jedlá alebo zvyky
• využite jeho súťaživosť pri vyhľadávaní športových aktivít. Voľte také, ktoré podporujú ovnováhu, koordináciu očí aj rúk, posilňujú svaly a rozvíjajú priestorovú predstavivosť
Zapojte ho do prípravy:
• dovoľte mu odmerať na počet lyžíc prísady do nátierky
• zverte mu „dôležité“ premiešanie
• vyskúšajte pečivo nakrájať na iné tvary, povedzte dieťaťu, nech ich pomenuje
Zdroj: portál Rama.sk