sobota, 08 august 2020 02:16

Zostava cvikov pre odstránenie bolestí chrbtice

Napísal(a)
Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)
Do cvičenia zapájajte aj deti, bude to pre nielen zábava, ale aj krok k zdravšiemu chrbátiku. Do cvičenia zapájajte aj deti, bude to pre nielen zábava, ale aj krok k zdravšiemu chrbátiku. Autor fotky: Valeria Ushakova na Pexels

Aj vy trpíte neznesiteľnými bolesťami chrbtice? Dokonca aj mladšie ročníky prichádzajú do ambulancie obvodného lekára s bolesťami, ktoré sa už nedajú zvládať. Môže za to sedavé zamestnanie, jednostranné zaťažovanie tela, ale aj stres, či celkovo chybné držanie tela. Ak sa chcete tohto všetkého zbaviť, vrátane nepríjemných ťahaníc po doktoroch a zakaždým len dočasnej medikamentóznej liečby, začnite sa zdravo hýbať! Stačí 15 minút denne týchto cvikov a budete znova fit. Overené!

Vysvetlivky: N = nádych, V = výdych, HK = horné končatiny, DK = dolné končatiny.

 

Cviky v ľahu na chrbáte

1 Ľah na chrbte, HK vedľa tela, N - ležím, V - špičky chodidiel ťaháme k hlave a súčasne ju nadvihujeme.

2. Ľah na chrbte, DK vedľa tela, striedavo vystierame a zohýbame kolená.

3. Ľah na chrbte, DK zohnuté v kolenách, N - ležím, V - rukami priťahujeme koleno k telu a súčasne nadvihujeme hlavu.

4. Ľah na chrbte, DK zohnuté v kolenách, ruky dáme pod hlavu, N - ležím V súčasne kladieme kolená na podložku a hlavu otáčame opačným smerom.

5. Ľah na chrbte, DK zohnuté v kolenách, chodidlá dáme od seba na 40-50 cm, N - základná poloha, V - koleno kladieme smerom k opačnému členku.

6. Ľah na chrbte, DK zohnuté v kolenách, HK vo vspažení, prípadne pozdĺž tela, N - ležím, V - dvíhame sa smerom ku kolenám a dlaňami sa dotkneme kolien.

7. Ľah na chrbte, DK zohnuté v kolenách, HK vedľa tela, N - dvíhame panvu smerom hore, V - položíme panvu na podložku.

8. Ľah na chrbte, bicyklujeme.

 

Cviky v ľahu na bruchu

1. Ľah na bruchu, HK pozdĺž tela, dvíhame striedavo vystreté DK.

2. Ľah na bruchu, DK vystreté, HK dáme pod čelo, zaprieme sa o špičky chodidiel a vystierame DK v kolenách.

3. Ľah na bruchu, HK si spojíme za chrbtom a dvíhame ich spolu s hlavou smerom nahor a tlačíme lopatky k sebe.

4. Ľah na bruchu, ruky pod čelom, hlavu otočíme vpravo a pravé koleno ťaháme smerom k hlave, DK vystriedame. (Plazenie.)

 

Cviky v podpore kľačmo

1. Podpor kľačmo, mačací chrbát, N - chrbát prehnúť, V - vyhrbiť, hlavu skloniť.

2. Podpor kľačmo, kolená spolu, striedavo zapažujeme vystretú HK a zároveň vytáčame hlavu v smere zapaženia.

3. Podpor kľačmo, pravé koleno vysúvame po podložke k ľavej ruke a opačne.

4.. Podpor kľačmo, súčasne zanožujeme pravú DK a dvíhame ľavú HK, potom končatiny vystriedame.

5. Podpor kľačmo, vytáčame sa na kolenách, striedavo kladieme obidve chodidlá striedavo na pravú a ľavú stranu, súčasne otáčame hlavu v smere uložených chodidiel.

 

Cvičíme na pevnej podložke, každý cvik opakujeme 5-10krát podľa náročnosti cviku a aktuálnej kondície.

Naposledy zmenené sobota, 08 august 2020 10:37


Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

Pošlite nám článok

Máte zaujímavé informácie

 

Chcete sa podeliť s informáciami z oblasti rodiny, tehotenstva, výchovy, školstva, bývania, krásy či zdravia?

Prihláste / registrujte sa a pridajte článok na web. Je to pre Vás zložité? Pošlite nám článok mailom na redakcia@rodicom.sk

Ste prihlásený? Pošlite článok.

Rastieme s Hipom

Prev Next